۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

شرايط وهزينه های زندگی در مالزی

ورود به مالزی
روش اول :  دانشجويان برای ورود به مالزی نيازمند پذيرش تحصيلی و ويزای تحصيلی معتبر می باشند. پس از اخذ ويزا و خريد بليط می توانيد کپی بليط خود را به شماره ای که با پذيرش تحصيلی در اختيار شما قرار می دهيم، فکس کنيد و مراتب سفر خود را به دانشگاه اطلاع دهيد. به اين صورت نماينده دانشگاه در فرودگاه برای انجام امور گمرکی، منتظر شما خواهد بود و شما را برای رسيدن به دانشگاه راهنمايی خواهد کرد. معمولاً با انجام هماهنگی های لازم خوابگاه از قبل برای شما آماده می باشد، در غير اين صورت لازم است يک يا دو شب را با راهنمايی دانشگاه درخوابگاه موقت يا يک هتل ارزان قيمت بگذرانيد تا شرايط برای اسکان دائم شما فراهم شود.
 روش دوم : یک بلیط دو طرفه  به مالزی خریداری کرده  و زمانی که وارد مالزی میشوید یک ویزای توریستی 3 ماه به شما داده میشود که شما بعد از ثبت نام در دانشگاه ویزای 3 ماه توریستی شما به ویزای 1 ساله دانشجویی تبدیل میشود .
هواپیمایی های که شما میتوانید با ان به مالزی سفر کنید : ایران ایر(IRANAIR)و ایر اسیا (AirAsia ) میباشد .
دوره آشنايی با دانشگاه
پس از ورود و در هفته اول،  دانشگاه دوره ای را برای آشنايی با دانشگاه، امکانات،  شرايط زندگی و… برای دانشجويان برگزار می کند و اطلاعات فراوان و مفيدی را به دانشجويان ارائه می کند.
اسکان:
هر  مجتمع دانشگاهی  دارای خوابگاه می باشند.(خوابگاه های دانشگاه در واقع واحد های اپارتمانی اطراف دانشگاه است که زیر نظر دانشگاه میباشند و در هر واحد3 خوابه معمولا 6 نفر زندگی میکنند ) قيمت خوابگاه معمولاً بين 200تا 350 رینگیت برای اتاق های مشترک می باشد و خانم ها هم دارای خوابگاه مجزا می باشند. خوابگاه، علاوه بر اين امکانات ؛ خشکشويی لباس ، تخت ، اتاق استراحت ، ميز ، تلويزيون ، امکانات ورزشی ، نمازخانه و غيره را ، در بر می گيرد و تمامی اتاق های خوابگاه  دارای اتصال پر سرعت خطوط اينترنت می باشند.
عده ای از دانشجويان هم مايلند در خارج از دانشگاه اقامت کند؛
قيمت آپارتمان يا خانه (معمولا سه اتاق خوابه) در محلات اطراف دانشگاه با فاصله کمتر از نيم ساعت تا دانشگاه ، ماهانه بين 1500 تا 2500 رینگیت است که معمولاً دانشجويان به طور مشترک خانه ميگيرند. اين خانه ها دارای وسايل زندگی می باشند و سرويس هايی نيز از دانشگاه برای رفت و آمد دانشجويان در نظر گرفته شده است.
يکی از محاسن تحصيل در مالزی، اين ا ست که دانشجو نياز به تهيه وسايل خانه يا وسيله نقليه ندارد و رفت و آمد درون شهری و برون شهری به صورت منظم و ارزان با اتوبوس، مترو و قطار در دسترس است.

بيمه دانشجويی:
کليه دانشجويان از بيمه درمانی کامل برخوردارند و هزينه اين بيمه، تنها سالی 50 دلار برآورد می شود که به نسبت امکانات و مزايا بسيار باصرفه است. اين بيمه برای کل بيمارستان ها و حوادث در سرتاسر مالزی معتبر است.
هزينه زندگی:
هزينه زندگی دانشجويی ( با يک ديد واقع بينانه)  در مالزی ، ماهانه بين 250 تا 350 دلار تخمين زده می شود؛
هزينه زندگی در خوابگاه:
کرايه                                                                 ماهانه 40 تا 53 دلار
رفت و آمد                                                           ماهانه 8 تا 16 دلار
غذا                                                                    ماهانه 94 تا 117 دلار
کتاب                                                                  هر ترم 104 دلار
هزينه زندگی خارج از دانشگاه:
کرايه(برای هر نفر در خانه های مشترک)                   ماهانه 40 تا 100 دلار
آب و برق و ….                                                    ماهانه 13 دلار
غذا                                                                    ماهانه 94 تا 117 دلار
رفت و آمد                                                           ماهانه 8 تا 16 دلار
کتاب                                                                  هر ترم 104 دلار
به طور متوسط ميتوان گفت تقريبا 275 دلار در ماه برای زندگي دانشجويي مناسب و کافي است.
امکان کار
دانشجويانی که فاقد اجازه کار هستند ، قانوناً نمی توانند مشغول به کار شوند. البته افرادی که به دليل نوع تحصيلات نياز به کار آموزی در شرکت ها و کارخانه ها دارند ، برای کار و دريافت حقوق مشکلی از اين جهت ندارند.
امکان بورس و کمک هزينه تحصيلی
در بدو ورود دانشجويان، مؤسساتی که مايلند به منظور توسعه نيروی انسانی يا انجام کارهای تحقيقاتی ، از دانشجويان حمايت مالی کنند ، با دانشجويان ديدار خواهند کرد.
البته شانس گرفتن بورس برای دانشجويان کارشناسی کم است اما در مقطع کارشناسی ارشد اين شانس تا 60% و در مقطع دکترا يا PhD بيش از 80% شانس وجود دارد.
توجه کنيد که کليه مراحل در مورد بورس و کمک هزينه تحصيلی، پس از ثبت نام و آغاز به تحصيل دانشجو انجام می شود و در هنگام اخذ پذيرش و ثبت نام و همچنين پس از آن ، اين سايت هيچ مسئوليتی در اين مورد به عهده ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر