۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

راهنمای ویزای همراه والدین

راهنمای نحوه دریافت ویزای همراه برای والدین دارندگان اقامت خانه دوم
به عنوان امتیازی جدید در برنامه اقامت خانه دوم ، پدر و مادر فرد دارنده یا متقاضی  اصلی اقامت خانه دوم می توانند با انجام مراحل زیر موافقتنامه 10 ساله به عنوان همراه دارنده اقامت خانه دوم دریافت نمایند.
1. مدارک مورد نیاز:
دارابودن حد اقل سن 60 سال
ترجمه رسمی شناسنامه
ترجمه رسمی سند ازدواج یا طلاقنامه یا گواهی فوت همسر
6 قطعه عکس شش در چهار رنگی مشابه عکس گذرنامه
کپی برابر اصل همه صفحات گذرنامه
کپی گذرنامه های قدیمی
اظهار نامه رسمی از جانب متقاضی اصلی ( یا دارنده اقامت)مبنی بر تقبل کلیه هزینه های والد یا والدین با ذکر مشخصات دقیق در زمان حضور و اقامت آنان در کشور مالزی. این اظهار نامه یا باید در دفاتر اسناد رسمی ایران( گواهی امضا) و یا در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مالزی تهیه شود. پس از تهیه اظهار نامه باید مورد ترجمه رسمی به زبان انگلیسی قرار بگیرد.
توجه: در ترجمه کلیه مدارک رسمی از قبیل اظهار نامه توجه کنید که املای انگلیسی نام افراد باید با گذرنامه تطابق داشته باشد.
2. مزایا
این ویزا ی همراه برای والدین تنها مجوز حضور در مالزی در طول اقامت فرزندانِ دارای اقامت خانه دوم می باشد و هیچگونه امتیاز دیگری از قبیل وام، تخفیف خودرو و از این قبیل برای والدین ایجاد نمی کند.

3. هزینه ها
هزینه های قانونی و کارمزد دریافت اقامت برای هریک از والدین در مالزی 2500 رینگیت ویا در ایران 750 هزارتومان است. این هزینه به این ترتیب برای دو تن از والدین 5000 رینگیت یا یک و نیم میلیون تومان و برای 4 نفر 10000 رینگیت یا 3 میلیون تومان می باشد.
پس از دریافت موافقتنامه انجام امور و پرداخت هزینه های زیر ضروریست:
اگر والدین در ایران باشند می بایست ضمن ارائه موافقتنامه اقامتی به سفارت مالزی در تهران ویزای اجتماعی با ذکر کد اقامتی دریافت کنند و بعد به مالزی سفر نمایند. پس از ورود به مالزی :
1. انجام آزمایشات لازم پزشکی با هزینه هر نفر حداقل 150 رینگیت
2. خرید بیمه با هزینه حداقل سالانه 200 دلار( در صورتی که شرکت بیمه با توجه به سن یا شرایط سلامت فردی وی را بیمه نکرد نامه مردودی برای او دریافت خواهد شد. دریافت نامه مردودی بیمه برای هر نفر 50 رینگیت هزینه دارد)
3. پرداخت هزینه ویزا: هزینه مهر ویزای این متقاضیان سالانه 110 رینگیت برای هر نفر می باشد.
4. نکات خاص
- پدرخوانده و مادر خوانده دارندگان اقامت خانه دوم نیز با ارائه اسناد معتبرنظیر سند ازدواج، گواهی حضانت، گواهی سرپرستی و از این قبیل با این شرط که پدر یا مادر اصلی در قید حیات نباشد، امکان استفاده از این اقامت را دارند.
- زمان لازم برای دریافت موافقتنامه همراه برای پدر و مادر یک تا دوماه است
- در صورتی که والدین مایلند از امتیازات خاص برنامه اقامت خانه دوم نظیر تسهیلات بانکی استفاده کنند بهتر است به صورت جداگانه و مانند متقاضیان اصلی اقدام نمایند چراکه به صورت همراه این امتیازات وجود نخواهد داشت.
- پس از دریافت اقامت هیچ گونه اجباری برای حضور یا عدم حضور در مالزی یا تعدد دفعات رفت و آمد برای دارندگان اقامت به وجود نخواهد آمد.
- برای متقاضیانی که از این به بعد اقامت می گیرند و همزمان برای والدین نیز درخواست اقامت نمایند ، مدت موافقتنامه والدین 10 ساله خواهد بود. اما در حالت فرضی اگر یک متقاضی 2 سال پیش اقامت گرفته باشد و اکنون 8 سال به پایان اقامت او مانده باشد والدینش می توانند به مدت 8 سال موافقتنامه دریافت کنند. پس از پایان این مدت اگر متقاضی اصلی اقامت خود را تمدید نمود اقامت والدین نیز متعاقباً تمدید خواهد شد.
- اگر والدین در هنگام دریافت موافقتنامه در مالزی باشند یا به هر دلیلی بدون دریافت ویزای اجتماعی ( که کد اقامتی در آن درج شده باشد) وارد مالزی شوند به جز هزینه های فوق الذکر می بایست 520 رینگیت نیز پرداخت نمایند.
- این خدمات تنها برای آن دسته از دارندگان اقامت خانه دوم قابل انجام است که اقامت خانه دوم را از طریق گروه ایران مالزی www.iranmalezi.com   دریافت کرده باشند. در مورد افرادی که از طرق دیگر اقدام نموده اند هیچ مسوولیتی متوجه این گروه یا شرکتهای وابسته نیست.
- پدر و مادر همسر نیز از همین امتیاز با طی مراحل و مدارک مشابه برخوردار خواهند شد اما اقامت برای پدر و مادر همسر 6 ماه به 6 ماه صادر می شود. برای مرتبه اول هزینه 2500 رینگیت یا 750 هزارتومان و نوبت های بعدی 500 رینگیت میباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر